10 locuri de vizitat in Amsterdam

amsterdam

Postarea asta stă în Draft de “secole” dar a venit şi vremea ei să fie postată. Am întârziat-o atât de mult deoarece am avut probleme cu filmarea pe care am făcut-o la vremea respectivă şi abia am reuşit să repar problemele. Oricum filmarea este pe verticală şi se vede aiurea. :)))

Trecând peste, voiam să fie o postare de tip “Travel” (e mult spus), însă în caz că ai planificat vreun concediu prin Amsterdam, eu am făcut o listă cu locurile mele preferate de aici.

Canale amsterdam

Amsterdam este unul dintre orașele mele preferate și mai ales de suflet. Nu este pentru prima oară când îl vizitez în ultimii ani, însă de fiecare dată când mă întorc la el, acesta mă surprinde. Arhitectura veche este un punct de atracție major pentru mine și cred că pentru orice iubitor de frumos.
La momentul de față este singurul loc din lume unde îmi place agitația de pe străzi și îmbulzeala. Nu cred că ai cum să te rătăcești aici. Pur și simplu te plimbi fără vreo direcție anume. Tu cu gândurile tale, oamenii cu ale lor.

Cartier Jordan

Câteodată stau și mă uit fix la câte o clădire și mă întreb oare când a fost construită, oare cum arătau primii oameni care au locuit acolo și ce fel de mobilier au ales. Ciudat, nu? Poate te-ai fi așteptat ca aici să nu te gândești la asemenea lucruri și să te gândești cum să fumezi mai repede. :)) Da, se fumează pe stradă, e legal aici. Treci pe lângă oameni care fumează așa ceva și inevitabil inhalezi și tu fumul. De asta zic că oamenii sunt în lumea lor… o parte, nu majoritatea :))

palatul Koninklijk

Urmează o parte din locurile mele preferate din Amsterdam. Mai am o grămadă de locuri de vizitat şi ştiu că le voi vizita cu siguranţă până o să mor. :)))

1.Koninklijk Paleis – Amsterdam

În spatele meu se află Koninklijk Paleis (unul dintre cele 3 palate regale din Olanda) și se află chiar în Piața Dam Square, foarte aproape de Central Station (stația de tren/metrou/etc). Structura datează din secolul al XVII-lea și inițial ar fi fost primăria orașului, după care a fost transformată în palat în timpul războaielor lui Napoleon.

2. Casa Annei Frank

Da, Anna Frank, cea cu jurnalul. Casa în care a stat aceasta este printre cele mai vizitate locuri şi se află pe malul canalului Prinsengracht.

casa annei frank

3. Muzeul Van Gogh

Se află situat în partea de N-V a orașului și aici este expusă cea mai mare colecție de tablouri ale artistului. Recunosc că nu l-am vizitat, însă este pe lista mea.

4. Madame Tussaud

Cu siguranță știi și tu despre vestitul muzeu al figurinelor din ceară. Dacă nu l-ai vizitat în alte orașe, ei bine, îl vei găsi și în Amsterdam, chiar în Dam Square, ultracentral.

5. Rijksmuseum

Se spune despre acest muzeu că este cel mai important muzeu de artă și istorie al națiunii. Aici s-ar afla peste un milion de artefacte datând chiar din secolul al XIII-lea și anume, 8000 de lucrări printre care și cele mai faimoase tablouri ale lui Rembrant (”Rondul de noapte”).

6. The Dungeon

Aici intri în lumea anilor 1800 ajutat de actorii care își interpretează rolurile foarte bine! Aici eşti judecat, sancţionat, speriat şi sacrificat. :))

amsterdam dungeon

amsterdam building

7. Plimbare pe canalele Amsterdamului

Canalele din Amsterdam au fost construite încă din secolul al XVII-lea și datorită acestora orașul a fost denumit și ”Veneția Nordului”. Dacă ai de gând să vii prin Amsterdam, vizita ta nu va fi completă dacă nu vei face și o plimbare pe canale cu vaporașul. Este unul dintre cele mai plăcute lucruri pe care le poți face aici și astfel vei cunoaște mult mai bine orașul.

8. Podul Scheletic (Magere Brug)

Magere Brug este cel mai faimos pod din oraș. Este un pod ”basculant” din lemn, care leagă malurile Amstelului. La aproximativ fiecare 20 de minute se deschide pentru a permite trecerea vaselor. Este decorat cu 1200 de becuri care se aprind odată cu venirea serii.

9. Red Light District

Cartierul Roșu, vestit pentru vitrinele pline de ”domnițe” care mai de care, pentru atmosfera de petrecere dar și pentru faptul că este cea mai veche parte a orașului. Aici predomină arhitectura din secolul al XIV-lea, deși multe clădiri sunt relativ noi.
Pe lângă vestitele vitrine vei găsi și coffeshop-urile unde nu se fumează țigări normale, dar se fumează altceva… știi tu ce :))
Paradoxal, tot aici vei întâlni și două biserici în stil gothic… Biserica Veche (Oude Kerk) și Biserica Nouă (Niew Kerk).

10. Cartierul Jordaan

Acest cartier era cunoscut în secolul al XVII-lea drept o zonă săracă a Amsterdamului, însă după anii 60-70 acest statut s-a schimbat, iar acest cartier a fost renovat și a devenit o zonă rezidențială de lux cu o mulțime de buticuri, galerii de artă și restaurante exclusiviste. Eu una îl adoooor și îi ador clădirile și magazinele!! Este aproape cel mai drăguț cartier pe care l-am văzut aici.

jordaan cartier

amsterdam dungeon

Cam atât am avut de povestit, știu, mult, sper că nu te-am plictisit, dar eu aș putea vorbi/scrie despre Amsterdam continuu. Oricum sunt mult mai multe locuri/muzee/străzi de vizitat, eu am postat doar o mică „felie” din „tortul de 10 etaje” care reprezintă Amsterdamul.
Sper ca postarea mea să fie utilă, pentru că am scris-o cu mare drag și aștept feedback-ul tău!
Ție ce loc ți-a plăcut cel mai mult, sau ce loc ți-ar plăcea să vizitezi aici?

P.S.: Filmarea am pierdut-o atunci când a „murit” hard-ul laptopului și, din păcate, nu am mai avut cum să o recuperez. Dacă, prin minune, voi reuși să mai scot ceva de pe el, o să las link aici.

32 Comments

1. Amsterdam este pe lista mea,nu stiu daca anul acesta dar pe viitor

2. Si eu imi doresc mult sa ajung in Amsterdam si o s-o fac pana mor(sper eu mult mai curand, la anul sau peste 2 ani). Vreau sa ma plimb pe strazi, sa ma plimb cu vaporul si sa fumez(chiar daca nu sunt fumatoare).

3. Foarte frumos ti-ai descris percepția lăsat de Amsterdam, plus ai niște poze care ilustreaza totul ca pe.. O alta lume, total diferit de ceea ce traim noi zilnic. Cred ca ar fi cazul sa mă ambitionez spre a bifa cât mai multe vizite speciale în afară țării… ♡

4. Nu am ajuns aici, dar e pe lista mea de dorinte. Si mie imi place sa descopar un loc nou, sa explorez. E chiar relaxant.

5. Te-am urmarit cu drag in plimbarea ta prin Amsterdam. Foarte frumoase locuri. Cupele skull design sunt wow… stii cat de mult imi plac?

6. Cred ca vom lua Europa pe rand, fiecare tara in parte pana o vizitam pe toata 😉 IN Amsterdam inca nu am fost dar urmeaza, poate facem un tur combinat cu mai multe tari si ajungem si acolo in urmatorii ani. Momentan anul asta vrem la soare si la cald, asa ca Dubai sau undeva in Oceanul Indian cu cea mica 🙂

7. Ce frumos e Amsterdamul vazut prin pozele tale. Sper sa ajung si eu sa il vizitez intr-o zi

8. Din pozele tale pare un oras minunat care mi-ar placea. Ne dorim si noi sa ajungem in Amsterdam.

9. In Amsterdam n-am fost, dar mi-as dori sa ajung in viitoarul apropiat!

10. Ce locuri frumoase ai vizitat! Super pozele!

11. Inca nu am ajuns in Amsterdam, dar sper sa il vizitez. Sunt foarte multe locuri frumoase, este un oras pe care se merita sa il vezi o data in viata!

12. OMG!
    Arată superb, am fost și eu în Olanda, dar doar pentru câteva ore, deoarece am trecut cu autocarul pe acolo.
    Casa Annei Frank!!! :O
    Ai un follow pe Instagram de la mine!

xoxo

1. Multumesc mult!!! O sa dau si eu Follow! Te pup.

13. Tocmai citesc o carte ” Necredincioasa” -Ayaan Hirsi Ali, despre povestea reala de viata a acestei femei de origine somaleza care a fugit in Olanda si in 1992, obține azil politic, lucrand ca translatoare studiind stiintele politice la universitatea din Leyden, ajungand in final in camera inferioara a Parlamentului olandez. Mi-ar placea sa vizitez locurile prezentte de tine dar si pe cale intalnite in aceasta carte.

1. Suna foarte interesant ce scrii despre cartea pe care o citesti.

14. Visez si eu la o astfel de excursie prin aceste locuri, dar momentan savurez pozele tale si imi raman in gand.

15. Wow. De fiecare data ma surprinzi, sincer si imi pari tare simpatica. Mă bucur mereu de posturile tale pe blog, dar și de video-urile postare pe youtube. (Te urmăresc si acolo, binrinteles). Te pup cu drag!

1. Multumesc mult pentru comentariu si pentru faptul ca ma urmaresti! Te pup cu drag!

16. Ce locuri frumoase! Mi-ar placea foarte mult sa ajung acolo. 🙂

17. Eu cred ca fiecare loc din lumea asta are frumusetea lui! Nu avem amsterdam.ul in plan, dar in atena chiar as vrea sa ajungem anul asta!

18. Si mie imi place arhitectura locurilor pe care le vizitez, insa prefer stilul italian, cu statui, sculpturi, cu ornamente in volute, stilul nordic mi se pare monoton si distant.

1. Ai fost pana acum in Nord? Poate ca din fotografii asta este impresia pe care o lasa. Eu una nu vad asta in fotografii, insa daca vei vizita sunt convinsa ca iti vei schimba parerea 100%! 🙂

19. îmi place foarte mult articolul. Deşi e cam lung, nu m-am plictisit deloc. Ai scris suficient cât să mă faci curioasă şi să îmi doresc să vizitez şi eu oraşul. Iar pozele sunt foarte drăguţe. Îmi place să vizitez locuri noi, aşa că sper să ajung curând pe acolo 🙂

1. Ma bucur sa aflu ca ai gasit interesant acest articol! Te pup!

20. Foarte frumoasa prezentarea siv pozele. N-am ajuns pana acum in Amsterdam, dar mi-as dori

21. Faine locatiile, imi plac si pozele cu acele cladiri enorme si frumoase! Nu am vizitat Amsterdam pana acum, dar as vrea sa citesc Jurnalul Annei.

1. Multumesc! Este un oras superb. Sper sa ajung curand acolo din nou, ca mai am chestii de vizitat. :)))